Verzuimteam - maak kennis
Arbodienst Verzuimteam is begonnen als productlabel onder Easy Personeel. In 2013 werd het een zelfstandige BV.
In 2017 werd Verzuimteam gecertificeerd als arbodienst door te voldoen aan de ISO 9001 norm en aanvullende wettelijke voorwaarden voor arbodiensten.
In 2020 mochten wij het ISO 27001 certificaat voor informatiebeveiliging in ontvangst nemen. U kunt rekenen op de kwaliteit van onze dienstverlening en bescherming van gegevens van medewerkers én het bedrijf.
Ontstaan
In 2007 stapte Helma Zonneveld in bij het bedrijf van haar man Erik Zonneveld. Hij had een Wervings- & Selectiebureau dat vanaf dat moment werd omgeturnd in een personeelsadviesbureau; Easy Personeel. Door de toetreding van Helma werd de dienstverlening breder.
Helma was in beginsel personeelsadviseur voor met name kleine bedrijven die zelf geen personeelsadviseur in dienst hadden. Vanuit die hoedanigheid werd zij gevraagd verzuimdossiers te begeleiden. Helma nam de zorg van verzuim uit handen. Zij gaf diverse opdrachten aan arbodiensten om de dossiers aan de wettelijke eisen te laten voldoen en loonsancties vanuit het UWV te voorkomen.
Start Verzuimteam
Ondertussen betaalden de cliënten dubbel, de arbodienst én Helma. Omdat de grote arbodiensten kleine bedrijven niet volledig ontzorgden, zag Helma een kans. Als snel konden de klanten kosten besparen, door het abonnement met hun arbodienst op te zeggen en zich aan te sluiten bij Verzuimteam.
"Verzuimteam is ontstaan vanuit mijn persoonlijke passie voor het kleinbedrijf en deze te begeleiden door het woud van wet- en regelgeving." aldus Helma. "Ik had niet kunnen voorspellen dat dit zou leiden tot het succes van Verzuimteam, waarbij uiteraard ook grote bedrijven welkom zijn. Want, hoe groter het bedrijf, des te hoger de besparing aan abonnementskosten."
Uniek concept
Helma: "Ik kom niet uit de wereld van arbodienstverlening en bedacht mij: Wat heb ik als personeelsadviseur nodig aan arbodienstverlening." Het concept is dan ook gebaseerd op een vraag vanuit de markt en voldoet vanaf het begin aan de behoefte van volledige ontzorging.
Het werd een uniek concept in Nederland; geen abonnementskosten, gratis aansluiting en zelfs geen kosten voor ziek- en betermeldingen. Daar is in 2017 het verplichte basiscontract inclusief de verwerkersovereenkomst bij gekomen. Cliënten kunnen deze zelf downloaden, nadat zij (gratis) zijn aangesloten. Dat maakt de aanpak van Verzuimteam uniek. Er is geen arbodienst die zover gaat in de gratis dienstverlening als Verzuimteam.
Geen enkele loonsanctie door het UWV
"In het begin dacht ik die enkele dossiers zelf wel te kunnen beheren." zegt Helma. Al snel was het nodig een systeem in te richten om alle dossiers en de wettelijke verplichtingen te kunnen monitoren en personeel aan te nemen. Het eigen systeem wordt nu nog steeds geoptimaliseerd.
Doordat de dossiers bovendien worden gemonitord door een professioneel team, heeft het UWV nog geen enkele loonsanctie opgelegd aan de cliënten van Verzuimteam. "Daar zijn we best trots op" aldus Helma. Inmiddels staan er ongeveer 350 actuele ziekmeldingen in het systeem, waarvan ongeveer 60 langdurige gevallen. "Dat zijn er veel meer dan ik had gedacht toen ik met Verzuimteam startte. We doen er alles aan om de dossiers te laten voldoen aan de Poortwachterwetgeving en medewerkers snel en duurzaam te re-integreren."