Systeemoplossingen
Gebruikersnaam vergeten
Stuur een mail naar casemanager@verzuimteam.nl met in het onderwerp "Gebruikersnaam vergeten". U ontvangt dan van ons uw oude gebruikersnaam via mail.
Wachtwoord vergeten
U kunt in het toegangsscherm rechtsonder op "wachtwoord vergeten" drukken. Dan ontvangt u in uw mailbox een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Heeft u een code aangemaakt via de Google authenticator, dan blijft deze in stand.
Wachtwoord geblokkeerd
Wanneer u drie keer met een foutief wachtwoord heeft ingelogd, wordt de toegang tot het systeem geblokkeerd. U kan dan wel in het toegangsscherm rechtsonder op "wachtwoord vergeten" drukken. Dan ontvangt u in uw mail een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Heeft u een code aangemaakt via de Google authenticator, dan blijft deze in stand.
Wilt u (tijdelijk) een collega in het systeem laten werken? Bijvoorbeeld vanwege vakantie.
- De betreffende persoon kunnen wij toevoegen aan het account. Nadeel hiervan is dat degene die ziek meldt ook als enige de betreffende persoon beter kan melden.
- Er zou een mobiel gezamenlijk op de werkplek kunnen worden gebruikt, waardoor meerdere personen over de toegangscode beschikken en daardoor werken onder hetzelfde account.
- Je kan jouw account deactiveren, jouw collega kan dan een nieuwe QR code scannen en neemt het account over. Wanneer je terug komt van vakantie kan jouw collega het account deactiveren en scan jij een nieuwe QR-code.
Meerdere gebruikers
Het is eenvoudig meerdere gebruikers toe te voegen aan één account, zodat ieder zijn eigen toegangscode op zijn of haar mobiel heeft. Let op: alleen de medewerker die de zieke werknemer arbeidsongeschikt heeft gemeld, kan deze ook weer beter melden.
Dit werkt als volgt:
- Inloggen in in het systeem
- Bedrijfsgegevens aanpassen (onderste optie rechtsboven in het scherm)
- Hier kan een andere medewerker worden uitgenodigd door het invullen van de naam, functie en mailadres.
- De uitgenodigde medewerker ontvangt een mail met een link naar het invullen van een wachtwoord.
- Wanneer de medewerker de eerste keer inlogt, krijgt deze een eigen QR-code welke kan worden ge-installeerd op de eigen mobiel.
Het spreekt voor zich. Mocht u toch nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen. Heeft u deze functionaliteit niet, laat het ons dan weten, dan nodigen wij uw collega uit. Daarvoor hebben wij naam, functie en mailadres van de collega nodig.
Betermelding terug naar inlogscherm
Dit probleem ondervinden met name bedrijven die meerdere accounts hebben aangemaakt. De medewerker die de zieke werknemer ziek heeft gemeld in het systeem is degene die deze hersteld kan melden. Op dit moment wordt aan een oplossing gewerkt door onze programmeur.
U kunt eventueel een mail zenden aan casemanager@verzuimteam.nl, dan zullen wij de betreffende medewerker voor u hersteld melden.
Ziekmelding niet zichtbaar
wanneer u een medewerker heeft ziekgemeld en deze is vervolgens niet zichtbaar, wellicht heeft u dan het arbeidsongeschiktheidspercentage op 0 gezet. Ongewild heeft u de medewerker dan niet bij "uw ziekmeldingen" gezet, maar bij "uw betermeldingen". De betreffende medewerker wordt door het systeem gezien als beter.
Het is ook mogelijk dat u een datum uit dienst heeft ingevoerd. Wanneer de datum voor de datum ligt waarop u het systeem raadpleegt, dan vindt u deze ziekmelding terug onder het tabblad "uit dienst".
Mail de bevestiging van de ziekmelding naar casemanager@verzuimteam.nl, en geef aan ons door welk percentage de betreffende medewerker arbeidsongeschikt is. Wij kunnen het percentage handmatig voor u aanpassen.
Wanneer de uitdienstdatum moet worden verwijderd of aangeapst dan kunt u dit eveneens aan ons doorgeven via de mail.
Google authenticator app
Verzuimteam.nl verwerkt bijzondere persoonsgegevens. Bij het inloggen in ons systeem wordt daarom gebruik gemaakt van Twee Staps Authenticatie. Dit houdt in dat op een extern apparaat een extra inlogcode beschikbaar komt. Daarvoor hebben wij gezocht naar een zo gebruiksvriendelijke doch veilige oplossing.
U dient in te loggen met de GOOGLE AUTHENTICATOR APP. Deze kunt u met uw mobiel gratis downloaden in de Google Playstore of in de Apple Store.
Wanneer wordt gevraagd om een streepjescode te scannen, kunt u de QR code scannen. Deze is zichtbaar wanneer u inlogt met de door u eerder ingegeven toegangscode.
Om toegang tot het systeem te krijgen neemt u de 6 cijferige validatiecode over.
Elke keer wanneer u inlogt heeft u een nieuwe code nodig, welke automatisch verschijnt in de Authenticator app. In verband met de veiligheid, adviseren wij u steeds uit te loggen wanneer u het systeem niet gebruikt.
Heeft u de authenticator per ongeluk verwijderd van uw telefoon. Dan kunnen wij uw account resetten. Stuur een mail naar casemanager@verzuimteam.nl met in het onderwerp, "Google authenticator resetten". U krijgt dan een nieuwe QR-code wanneer u de eerste keer inlogt.
De authenticator codes werken niet (Android)
Dit kan aan de orde zijn wanneer de tijd in uw Google Authenticator-app niet is gesynchroniseerd.
U kunt er als volgt voor zorgen dat u de juiste tijd heeft:
- Ga naar het hoofdmenu in de Google Authenticator-app.
- Tik op Meer
Instellingen.
- Tik op Tijdcorrectie voor codes.
- Tik op Nu synchroniseren.
Op het volgende scherm bevestigt de app dat de tijd is gesynchroniseerd. U moet uw verificatiecodes nu kunnen gebruiken om in te loggen.
De synchronisatie is alleen van toepassing op de interne tijd van uw Google Authenticator-app en de instellingen bij 'Datum en tijd' op uw apparaat worden niet gewijzigd.
Invalid barcode
Wanneer onderstaand scherm bij u verschijnt Kunt u i.p.v. van “een streepjes code scannen” in de app, klikken op “een geleverde sleutel invoeren”.
Er wordt dan gevraagd om de account naam. Hier kunt u uw inlognaam van verzuimteam.nl invullen.
Daarna wordt gevraagd om uw sleutel. Dat is de code die u ziet onder de QR code.
Daarna heeft u toegang tot het systeem.